Opakowanie to nie tylko element estetyczny czy też rozwiązanie wspierające promocję marki. Trzeba zaznaczyć, że głównym zadaniem opakowania jest ochrona produktu, zabezpieczenie przed uszkodzeniem i utratą jakości. W wielu branżach, zwłaszcza w branży spożywczej, właściwie dobrana torebka foliowa czy papierowa jest niezwykle ważna. W naszym artykule opowiemy, w jaki sposób opakowanie wpływa na jakość produktu. Zachęcamy do lektury!
Jak już wspomnieliśmy we wstępie, jednym z głównych zadań opakowania jest ochrona produktu przed niekorzystnymi warunkami zewnętrznymi. Niewłaściwie zapakowany towar może zostać uszkodzony podczas transportu, przechowywania lub nawet w czasie układania na sklepowych półkach. Opakowanie pełni rolę bariery, która amortyzuje wstrząsy, chroni przed wilgocią i promieniowaniem UV.
To nie koniec funkcji, jakie spełnia wysokiej jakości opakowanie.
Oferta Best pack to estetyczne opakowania, które chronią produkt, a jednocześnie sprawiają, że prezentuje się bardzo estetycznie. Proponujemy opakowania foliowe, papierowe, kilkuwarstwowe, o różnej wielkości.
Jedną z naszych propozycji są torebki wielowarstwowe typu duplex, czyli wykonane z dwuwarstwowego laminatu oraz triplex, czyli wykonane trójwarstwowego laminatu. Wykorzystane tutaj zostały laminaty transparentne, aluminiowe oraz aluminiowo-papierowe. Dzięki zastosowaniu kilku warstw materiałów, produkt jest w doskonały sposób zabezpieczony przed działaniem czynników zewnętrznych, a to znacząco wydłuża jego trwałość. Nie możemy pominąć kwestii zamknięcia – jest to clips cięty lub U clips. Takie rozwiązanie umożliwia wygodne i szczelne zamknięcie opakowania, a co za tym idzie, zabezpieczenie produktu.
Jeśli chodzi jakość i świeżość produktów, doskonałym wyborem są także torebki doypack. Są to trwałe opakowania z zamknięciem strunowym, inaczej easy open. Zamknięcie strunowe to łatwość przechowywania, hermetyczność i ochrona przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.
Estetyka i rozpoznawalność marki
Opakowanie pełni także funkcję promocyjną. Estetyczne i dobrze zaprojektowane opakowanie może wyróżnić produkt na półce, przyciągnąć wzrok konsumenta i przekonać go do zakupu. Dobre opakowanie nie tylko chroni, ale również stanowi element marketingowy, który w sposób subtelny komunikuje wartości i tożsamość marki.
Wpływ opakowania na jakość produktu jest nieoceniony. Odpowiednia torebka foliowa, papierowa lub kilkuwarstwowa nie tylko chroni pieczywo, kawę czy wyroby ciastkarskie, ale także sprawia, że artykuły spożywcze dłużej zachowują świeżość. Opakowania ze szczelnym zamknięciem zabezpieczają produkt, ochronią przed powietrzem oraz są wygodne w użytkowaniu. Doskonałym rozwiązaniem są także torebki kilkuwarstwowe, które wyróżniają się trwałością i odpornością na uszkodzenia, co także wpływa na jakość produktu.